Intervistat

Trafiku i dyqaneve elektronike është i madh, por mungon promocioni dhe reklamimi

Trafiku i dyqaneve elektronike është i madh, por kanë mungesë promovimi dhe reklamimi, thotë Ilija Serafimov, themelues i Serafimov Group, kompani e cila ka marrë grant nga Fondi për Inovacion dhe Zhvillim Teknologjik.

Pesë pyetje – pesë përgjigje për Serafimov, njeriun që krijoi një ide të re përmes së cilës kontribuon në parandalimin e pasojave të Covid-19 në kompanitë e sektorit privat, duke i “lëvizur” ato në tregtinë elektronike.

Z. Serafimov, zgjidhja juaj është një nga fituesit e grantit nga Fondi i Inovacionit dhe Zhvillimit, për të përballuar pasojat e Covid-19. Jeni fokusuar në hapjen e 25 e-shopeve në rajonin juglindor kur kompanitë janë të mbyllura fizikisht. Cili është efekti i projektit të deritanishëm dhe në çfarë fushe janë personat juridikë të përzgjedhur?

Efekti është i madh.

– Po ashtu eshte. Sipas trafikut të dyqaneve elektronike, efekti është i madh. Shumë nga fituesit e dyqaneve elektronike nuk kanë arritur ende të reklamohen siç duhet. Dhe ata tashmë kanë nga 200 deri në 300 vizita në ditë, vetëm sepse njerëzit kërkojnë produktet ose shërbimet që u nevojiten dhe “pa dëshirë” gjejnë dyqanet elektronike të fituesve tanë. Ne u siguruam që ta kemi nga të gjitha fushat: optika, supermarketet, lodrat, operatorët kabllorë dhe interneti, butiqet, libraritë, kafenetë, pastiçeritë, pjesët e makinave, videolojërat, sanitare dhe qeramika, shtroja dhe të brendshme, mbulesa muri dhe dyshemeje, perde dhe dekorime shtëpie dhe madje edhe shitje biletash.

Cilat do të jenë kushtet e tyre? A po përballen tashmë në internet dhe cili është reagimi?

– Kushtet e tyre janë, së pari, vendimi nuk duhet të shuhet në më pak se dy vjet. Përkundrazi, për ta administruar, mirëmbajtur dhe përmirësuar rregullisht atë. Disa prej tyre po përballen dhe kanë filluar të punojnë shumë mirë. Ne i ndihmojmë të tjerët të prezantojnë një lloj sistemi. Kjo do të thotë, të caktohet një person ose ekip me të cilin puna për përditësimin e të dhënave dhe marrjen dhe dorëzimin e porosive do të jetë më e lehtë, më e saktë dhe më efektive në përgjithësi. Kjo varet edhe nga karakteri i kompanisë. Disa janë më të guximshëm dhe më entuziastë, ndaj mezi prisnin të fillonin. Të tjerët janë të përmbajtur dhe nuk duan të fillojnë derisa çdo pikë dhe presje të jetë ashtu siç ata e imagjinojnë se duhet të jetë. Kompani të ndryshme, mënyra të ndryshme të të menduarit. E cila është e mrekullueshme, dhe në rregull, në të dyja rastet.

Skepticizëm ndaj diçkaje të re

Në përgjithësi, edhe pse shitjet online po rriten vit pas viti në nivel kombëtar, megjithatë, shumë qytetarë janë ende skeptikë për shitjet online. Si mund t’i bindësh ata të ndryshojnë zakonet e tyre?

– Rritja e shitjeve të internetit në nivel kombëtar në vitin 2020 është drastike. Vetëm në tre muajt e parë të vitit 2020, numri i maqedonasve që kanë bërë transaksione me karta në e-shopet maqedonase është 61,5 për qind më i lartë, krahasuar me tre muajt e parë të vitit 2019. Skepticizmi ndaj një gjëje të caktuar, veçanërisht ndaj diçkaje të re, gjithmonë do të ekzistojë. . Është në natyrën e njeriut. E vetmja gjë për të cilën duhet të luftojmë është se me kalimin e kohës do të pakësohet, por nuk do të zhduket kurrë. Sa i përket bindjes, mendoj se nuk kemi më nevojë të bindim askënd për asgjë.
E-commerce është realitet dhe ne, disa kompani në Maqedoni, kemi arritur në tre vitet e fundit ta kthejmë tregtinë elektronike nga “Po, kjo është e ardhmja” në “Jo, është e tashmja për disa kohë, dhe ne jemi vone.” Pra, besoj se ata që kanë ende nevojë për bindje për të ndryshuar zakonet e tyre, në një kohë shumë të shkurtër, nëse nuk e bëjnë vetë, do të jetojnë në një botë ku gjëra shumë të thjeshta si pagesa e faturave apo porositja e sendeve ushqimore, do të vazhdojnë të bëjnë. ato në një mënyrë shumë më komplekse, e cila do t’u marrë në mënyrë të panevojshme dhe të pakthyeshme kohën dhe energjinë e tyre.

Në tre vjet të gjithë do të kenë dyqane online

Cila ishte situata aktuale në rajon për sa i përket tregtisë elektronike?

– Në rajonin tonë, Maqedonia, përveç Shqipërisë dhe krahinës së Kosovës, mbetet pas vendeve të tjera, mesatarisht rreth shtatë vjet për sa i përket tregtisë elektronike. Më la përshtypje gjatë një udhëtimi në Bullgari në vitin 2007. Kur doja të blija një album muzikor nga një dyqan që nuk ishte aktualisht në magazinë, më dhanë një kartëvizitë me dyqanin e tyre online dhe më thanë se isha i lirë ta porosisja albumin. Doja online. Në atë kohë në Maqedoni ishte vetëm Makedonski Telekom, me sa mbaj mend.

Sa e rëndësishme mendoni se është që shitjet online të vazhdojnë në të ardhmen?

– Në tre vjet nga tani, nuk do të ketë gjë më të rëndësishme se të jesh online. Të gjithë do të kenë dyqane elektronike. Të gjitha bizneset. Tregtarë të vegjël, të mëdhenj, të vetëm… fjalë për fjalë të gjithë. Masa e vetme e rëndësisë dhe profesionalizmit do të jetë pamja dhe funksionaliteti i dyqanit tuaj online dhe prania juaj në internet. Pa gjithçka tjetër do të jetë e mundur dhe gjithçka tjetër do të jetë në vendin e dytë, të tretë, të pestë për nga rëndësia. Vetëm në pjesën “e” nuk do të ketë vend për kompromis. Nëse vendosni të kaloni në “e”, dhe më besoni, nuk do të keni zgjidhje, do të thotë profesionalizëm 24/7. Përgjigja për të gjitha pyetjet e marra, dërgimi në kohë, stoku i përditësuar dhe i saktë, monitorimi i rregullt i teknologjive dhe përshtatja e shpejtë me tendencat e reja. Ose me pak fjalë: gjëja më e mrekullueshme që mund t’i ndodhë biznesit tuaj. Pra, mos prisni, bëhuni një “tregtar elektronik” sot. Pozicionohuni në kohë, sepse vetëm të parët janë të parët, dhe të gjithë të tjerët janë vetëm një plus tjetër.

gazetar: Petar Klincarski për revistën e biznesit Antoris.